Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAtanga, Napthalin A.
TitelAssessing the Quality of Mathematics in Cameroon Primary School Textbooks and Its Implications to Learning
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (43rd, Philadelphia, PA, Oct 14-17, 2021).
Quelle(2021), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTextbooks; Mathematics Education; Elementary School Mathematics; Textbook Content; Foreign Countries; Grade 5; Grade 6; Educational Quality; Cameroon
AbstractMathematics textbooks for upper primary classes in the English Subsystem of Education in Cameroon were examined to determine the quality of mathematics in them and possible teacher knowledge fostered. The quality of mathematics in these textbooks is classified as medium and the dominant teacher knowledge fostered is common content knowledge. This is because the textbooks are full of accurate standard algorithms and mathematical definitions, yet lack the use of multiple strategies and representations. They also contain high proportion of mathematical explanations that are either partially accurate or accurate but incomplete. Textbooks with medium mathematical quality have high potentials of causing learners and teachers to be mathematically malnourished. [For the complete proceedings, see ED630060.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: